måndag 1 mars 2010

dröm om pojkvän

Hej

Inatt drömde jag att jag umgicks massa med en kille jag var kär i för ett par år sedan. För att beskriva vår bakgrund: Vi var goda vänner och han var först intresserad av mig men sedan ville han bara vara vänner men jag fortsatte att vara kär i honom en lång period och vi kysstes en gång och hade lite sex för oss ett par gånger. I vilket fall träffade han en tjej sedan men de är inte längre tillsammans. Jag däremot har träffat en fantastisk kille och vi ska nu flytta ihop och jag älskar honom. Men i drömmen då så spenderar jag en massa tid med den här gamla killkompisen och gillar att vara med honom. Vi är hemma i hans föräldrahem och jag tror till och med jag träffar hans mamma (som jag känner med). Sen är vi på hans gamla rum och han förför mig, tar på mitt bröst och kysser mig. Och jag vill det, och får därför jättedåligt samvete mot min pojkvän och någon sekund ändras killen till min pojkvän o sen tillbaka. Jag slutar kyssas för jag får dåligt samvete. Senare kommer det in en massa folk i rummet, bl.a. min pojkvän (minns särskit att jag såg hans skor!) och han är besviken och arg.

Saken är den att jag drömde förra veckan med att jag var otrogen i min barndomsträdgård, med en okänd snygg kille. Men detta var för att drömmen blev så för att jag först då drömde att min pojkvän var otrogen och låg med sin exflickvän i min trädgård (och sen blev det jag och en okänd kille istället.) Min pappa kom som ett spöke och svävade nån dm och såg arg och besviken ut på mig för jag varit otrogen mot pojkvännen.

Och drömmen inatt fortsatte att jag spenderade massa tid (nu hemma i min barndomsträdgård) med den gamla kärleken och vi hade jätteroligt. När jag gick in i huset sedan berättade mina syskon o systers pojkvän att min pojkvän hade åkt och roat sig med andra.

Massa text blev det nu men vad kan allt detta betyda?


Hejhej!
Jag tror din dröm helt enkelt betyder att du inte är riktigt säker på om du tror du klarar att flytta ihop med den här nya killen. Att du drömmer om det här strulet du hade tidigare betyder att du kanske inte riktigt vill släppa taget om det där med att vara singel och strula runt lite. Den här killen du strulade med då var inte kär i dig men du i honom; det handlar om något som du inte kan få riktigt, men som du har dåligt samvete över att du vill ha.
När man ska flytta ihop med någon är det inte så konstigt att man undrar över hur det ska gå och om man kommer bli en annan, om man kanske känner sig fast och kanske kommer sakna singellivet. Sådana tankar kommer ju även om man är säker på att man älskar sin pojk-/flickvän. Med tanke på att det är länge sedan du skrev om drömmen till oss så har du antagligen kommit fram till svaret på de här frågorna redan.

Att du drömmer att din pojkvän är otrogen med sitt ex är bara ännu en osäkerhetsdröm, du är rädd att han ska vara otrogen och svika dig.

Att drömma om före detta kärlekar eller strul är inga konstigheter. Skulle man drömma om dem väldigt ofta kanske man däremot ska ta sig en funderare på vad de står för som person. Var de drivande personligheter, är det något speciellt som man alltid kopplar samman med de här personerna, kanske är det något i deras personlighet som man vill ha eller känner igen hos sig själv?

//vandrarvild

Inga kommentarer: