måndag 1 mars 2010

Malins dröm om kärlek

Jag drömde om en kille som jag kan svära på att jag aldrig har sett förrut. Jag drömde att vi var hysterist förälskade, och jag minns en stark & klar bild av att vi står i en stor tom sal och han håller mig i famnen och snurrar runt - och vi skrattar så lyckligt! Han viskar att han ska vara min för evigt & att han älskar mig, men sedan försvinner han. Jag snurrar runt i panik, och vaknar upp i gråt. Jag trivs så bra med att vara singel, men jag kan verkligen inte släppa den här drömmen. Jag blir så deppig varje gång jag tänker på den. Jag drömde den i förgår. Vad kan det betyda? Snälla hjälp!


Jag förstår om det är förvirrande, inga konstigheter där inte(tycker jag i alla fall). Det är en grej att trivas med att vara singel men samtidigt kan man ju önska sig den där djupa kärleken till någon. Och det är vad drömmen handlar om: din önskan om just den där kärleken. Inte de där killarna man strular med i singellivet, inte det där ytliga. Du vill ha Honom.
Att salen ni står i är tom är för att du känner att du inte har någonting sånt på gång alls just nu. En sal i en dröm är enkelt sett ett stort tomt rum(tomrum) i dig där du nu känner att du har plats för kärleken.

Du kanske lekt klart med singellivet nu, och vill bli mer seriös?

Jag förstår om du vaknade ledsen, sådana drömmar kan vara så starka just för att man plötsligt inser något om sig själv, och sina önskningar.

Inga kommentarer: