måndag 1 mars 2010

Jessicas dröm om hissar

Hej, jag har börjat få återkommande drömmar om att åka hiss och oftast kommer jag aldrig fram. Det blir ett virrvarr och varje gång jag kliver av är jag på fel plan. En gång var det en space:ig hiss som for fram och tillbaka i banor och svängar fram och tillbaka. En annan skulle jag hitta ut från ett universitet/studenthus och nu nyligen ville jag från mitt jobb och hem, men våningen 3 som jag försökte nå fanns aldrig som val i hissen.

Någon idé om vad detta kan handla om?


Jag tror det helt enkelt handlar om att allt känns som om det rör på sig ganska fort nu, upp och ner, men du tycker inte att det leder någonstans mer än att det känns lite fel. Att du inte kommer ut från ett universitet/studenthus har med lärande att göra, tragglar du med skola/utbildning utan att det leder någonstans? Någonting på jobbet som skjuts upp hela tiden?

Och vad skulle finnas på våning tre som du inte hittade som val i hissen? Tretalet är ju symboliskt och står för treenigheten, i din dröm skulle jag tro det är för ett slutförande som aldrig blir av, ett avslut och att sätta punkt för något.

Inga kommentarer: