tisdag 16 mars 2010

dröm om död pappa

Vet inte om det är här som man ska skriva sin dröm men jag testar iaf:P

För att förklara lite kort innan. Min pappa dog för 4 månader sen i cancer. Gick väldigt fort och jag vet inte riktigt om jag har förstått allt som hänt än (vill nog inte riktigt förstå)..
Men nu drömmer ja typ att han kommer in i min dörr (jag har flyttat så bor inte hemma längre) och säger bara att han ska ut och springa och kommer tillbaka snart in och ut hela tiden. eller så ligger han hemma och sover och är helt slö i kroppen....

De där skrämmer verkligen skiten ur mig.. klart jag vill att han ska finnas men i drömmen så VET jag ju att han är död också liksom....men ja KAN springa iväg i drömmen... kan jag d inte ibland så kan ja liksom flaxa med armarna så ja kan flyga upp i luften istället...

va betyder det? betyder de nånting eller är det kanske bara nån slags konstig sorgearbetsgrej...

hoppas att ni svarar!" skulle betyda mycket.. kram


Hej! jag är ledsen för din skull, att förlora en av sina föräldrar är en av de svårare sakerna man kan gå igenom!

du skriver själv att du inte riktigt har fattat att din pappa har dött eftersom allt gick så snabbt, och jag tror drömmer handlar om det med; att du inte kan släppa taget, att du inte riktigt kan fatta att han är död även om du _vet_ att han är det. Jag tror det är en del av sorgearbetet, men skriv ner dina drömmar från och med nu och se om de ändras i å med att du långsamt inser att han är död. Låt det ta tid, sorgearbete är väldigt personligt och kan ta lång tid, men om det inte gör det så känn ingen skuld för det. Alla sörjer på sitt eget sätt.

Att han i drömmen far in och ut genom dörren kan rent drömtydarmässigt ses som att du inte riktigt fattat att det verkligen hänt, du känner att han är där men på väg bort, kanske är du rädd att du ska glömma bort honom på något sätt, men var inte rädd för det, det kommer du inte att göra. Skriv ner saker du kommer på och vill minnas med honom om du mår bättre av det.


Men eftersom jag tror på en himmel och en andra sidan så tycker jag även att du ska skriva ner dina drömmar om honom kanske för att han kommer tillbaka för att hälsa på dig och se att du har det bra. Kanske har han saker han vill be om ursäkt för, eller påminna dig om.


Hoppas du blivit lite hjälpt av det här, och ha det så bra du kan.


Inga kommentarer: