måndag 1 mars 2010

Elins dröm om spindlar

Jag hade en dröm inatt om massor av stora spindlar. Spindlarnas bett var giftigt, och vi var massor av människor som försökte att undkomma dessa spindlar. I drömmen fanns även min hund med, hon hade lyckats bli biten utav en spindel. Rädslan för att giftet skulle göra henne aggressiv (förvandla) eller bara skada henne var förvirrande. En man sa till mig att om jag tog vaccinet mot svininfluensan skulle detta göra mig mer eller mindre resistent mot spindlarnas gift, så jag skyndade att ta detta så jag kunde hjälpa min stackars hund. Mer han jag inte drömma då jag vaknade alldeles kallsvettig mitt i natten.

Har du någon teori på vad min dröm kan ha för innebörd?
11 november 2009



För mig står alltid spindlar för en slags påminnelse från naturen om att moder jord finns där, en urkraft som vill göra sig påmind, en moderssymbol, och är drömmen skrämmande så är det något som har med den kraften att göra som jagar dig. Din hund står för den tamare vildheten hos dig och du känner att den blivit smittad/förstörd av den här kraften redan.

Att du blandar in svininfluensevaccinet i det hela är inte konstigt med tanke på den senare tidens mediaskrik om vikten av att ta det. I drömmen är det helt enkelt att du gjorde som folk sa var bäst(dvs ta vaccinet) för att göra dig själv immun mot denna hotande modersbundna kraft.

Jag gissar att du varit med om något som kanske har med grundläggande måsten i livet, skaffa sig ett jobb, eller skaffat ett och avskytt det men känt att du måste göra dig immun mot den avskyn för att inte förgöras. Moderskraften har med överlevande att göra, och även skrämmande drömmar kan vara någonting positivt, för att de får dig att reagera mer, haja till.

Inga kommentarer: