söndag 21 mars 2010

Hennas dröm


hej, drömde inatt att jag någon försökte skära mig i halsen och jag skrek och skrek och sedan skar den halsen av mig och jag vaknade.
vad kan det betyda när man drömmer att man skär sig själv, någon annan eller att någon annan skadar en?


Hej!

Halsen står för kommunikation och självkänsla, att bli hörd och att ha en egen röst. Jag skulle tro att du drömmer det här om och om igen för att du känner att någon i din närhet alltid försöker trycka ner dig och aldrig lyssnar på dig, kränker dig och att det kvittar om du säger ifrån.

Om du drömmer att du skär dig själv i halsen så handlar det om att du inte lyssnar på dig själv, att du medvetet låter bli att göra det för att, ja, jag vet inte, straffa dig själv? I drömmar där andra skadar en måste man fundera på vad den här personen i drömmen står för, och beroende på sättet de försöker skada en så kan man komma fram till vad det är i ens vakna tillvaro som man måste uppmärksamma. Om du har återkommande drömmar om att någon annan skär i dig så blir du som sagt konstant kränkt och känner att den här personen inte lyssnar, och då är det dags att säga ifrån och ändra situationen, kanske är det dags att lämna någon för att gå vidare, byta vänner o dyl.

Inga kommentarer: