tisdag 16 mars 2010

Alices dröm om kille



ALICE sa...

OK, här är min dröm :)
Jag ska berätta lite innan att den handlar om en kille jag varit på g med men han sa för några dagar sedan att han visste inte om han var intresserad, men sen var jag på fest med honom igår, och inatt drömde jag detta:

jag sprang fram till honom och kramade honom och släppte inte taget (han kramade tillbaka), så efter en stund sa han: " varför kramar du mig?" så tittade jag på honom och sa "jag släpper inte taget förrens du gör det.." jag tror jag grät också för allt var ganska suddigt och det var lite mörkt(vi 2 var i fokus), men jag var liksom trygg i hans famn. Jag är inte säker men jag har för mig han höll kvar och släppte efter en stund, men jag vet inte.. allt blev väldigt suddigt i slutet och övergick till en annan dröm tror jag..


Hej Alice!
Din dröm handlar helt enkelt om att du är intresserad av den här killen och inte vill släppa taget.
Kanske hoppades du på honom, men egentligen vet du ju att du hellre vill ha någon som vill ha dig lika mycket tillbaka. I drömmen vill du inte släppa taget om den illusionen/drömkillen du hoppades på, du är trygg i den bilden av att han var rätt för dig, men vid det här laget tror jag att du gått vidare. Ibland är den där klyschan om att kyssa många grodor innan man finner sin prins faktiskt sann. Har man tur kanske man möter några grodor på vägen som faktiskt _kan_ kyssas... ;)

3 kommentarer:

Frida sa...

Det här är alltså min dröm:

Jag drömde att min kompis hade lånat sin pappas bil och körde den (hon har inte körkort) och jag och en till kompis satt i baksätena. Så körde hon in på ett zoo, ett sånt där man kan köra bil för att kolla på djuren. Sen helt plötsligt kom det ett trästaket framför bilen som vi krockade med, sen svängde vi runt för att köra därifrån då krockade vi med en giraff. Kompisen i baksätet med mig blödde (blev skadad), men tror inte att någon annan gjorde det.

Så det va min dröm. hehe

Henna sa...

hej, drömde inatt att jag någon försökte skära mig i halsen och jag skrek och skrek och sedan skar den halsen av mig och jag vaknade.
vad kan det betyda när man drömmer att man skär sig själv, någon annan eller att någon annan skadar en?

Kajsa sa...

Igår natt drömde jag att jag höll på att vakna och när jag öppnade ögonen i drömmen såg jag en spindel som sprang omkring längs mitt rums väggar, men den var bara hela tiden i ögonvrån och kunde inte fånga blicken på den och såg mer ut som en svart klump än en spindel ändå så förstod jag att det var en spindel. Jag kommer nästan aldrig ihåg drömmar men det här är en återkommande, nästan så att jag kan säga att jag får den lite då och då. Vad kan detta kan betyda?