måndag 1 mars 2010

Rebeller tar över stan

Jag drömmer ofta om att rebeller tar över stan. Jag drömmer om att jag dödar flera med en sax. Hugger dom i halsen och i bröstet, men de dör aldrig. Denna dröm har jag drömt så många gånger.


Nu är du inte tydlig med vilken typ av rebeller du drömmer om, men rent allmänt låter det som om din dröm försöker berätta för dig om något du försöker hålla ifrån dig.
Rebeller är ju upprorsmän, några som kämpar för vad de tycker är frihet och gör det tvärt emot vad andra gör.

Jag tror helt enkelt att du försöker förtränga något rebelliskt hos dig själv, en väg som du måste gå men försöker hålla ifrån dig. Du kan inte heller döda rebellerna i drömmen för du vet innerst inne att det som de står för inte kan dö.

Låt oss säga att det handlar om något som du verkligen vill göra, kanske en utbildning du vill gå, men känner att du inte 'kan' för att du tror inte det är bra för dig eller att det inte leder någonstans.
Det är dags att lyssna på vad du egentligen vill göra och hur du vill revoltera, komma ut ur garderoben på ett sätt som inte har med sexualitet att göra.
För jag tror du kommer att drömma de drömmarna tills du lyssnar på dem.

Inga kommentarer: