onsdag 1 oktober 2008

Josses babydröm

Hej. Denna dröm har jag haft ett flertal gånger de senaste veckorna och jag skulle gärna vilja få den tydd.

Jag drömmer att jag är ute och går mitt i natten. Och vid vägen ser jag ett ensamt barn i 2års åldern sitta. Jag plockar upp barnet och frågar vart det hör hemma. Barnet pekar upp i skyn och säjjer tyst "himmelen" sedan tittar den på mig väldigt länge och säjjer till sist "dig". De känns väldigt konstigt efteråt, men jag känner att barnet på något vis tillhör mig, jag känner ansvar för det. Vad kan detta betyda? Josse


Hittade din kommentar till ett gammalt inlägg precis nu så du får ursäkta förseningen på två månader, men det skulle hjälpa om ni kunde lägga in era drömmar i kommentarerna till de senaste inläggen så vi har en chans att upptäcka dem :)

I det här fallet så skulle jag tolka det som att barnet är en del av dig själv. En del av dig som representerar ditt himmelska jag, din själ, din ande, ditt själv. Och drömmen pekar på att du ska integrera den delen i dig själv, vårda och kultivera det där - det andliga, kärleksfulla, hjälpande och goda i dig. Om inte så kanske det var en själ som i framtiden ska bli ditt barn som tittade in och besökte dig i dina drömmar, vad vet vi egentligen? Allt är möjligt. Och du kanske snart blir med barn…vem vet :)

/SoulEvolver

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Har haft en återkommande dröm ett vid ett par sömntillfällen, faktiskt 3 ggr, senaste natten nu! Kommer ihåg drömmarna mkt tydligt och kan med detaljrikedom t.o.m. beskriva vad folk runt omkring har på sig!
I drömmen är jag i ett klassrum där elever i åldrarna 14-18 år befinner sig uppradade, påminner om en fotografering, men om jag är fotograf eller lärare vet jag inte!
Mitt i allt säger "Bert" (från filmen Bert den siste oskulden) någonting väldigt tyst, man kan inte höra vad han säger och alla skrattar, och plötsligt flyger en stor kille i skinnjacka och palistina-sjal (passar bra in på beskrivningen om mig själv) på en tjej verbalt och hon svarar med att sparka honom mellan benen för att sedan ta hans halsduk (palistina-sjalen har förvandlats!) och börjar strypa honom! I nästa ögonblick biter han henne i näsan och tar tag om ett skosnöre hon har runt halsen och börjar strypa henne! De faller ner på knä och innan de svimmar så säger tjejen att vi ska lossa på skosnöret då hon svimmat, sen svimmar de båda två och vi lossnar "snarorna", sen vaknar jag!
Vad kan detta betyda? En egen tolkning är att jag känner att jag "kväver" min fru och hennes drömmar, och att hon samtidigt "kväver" mig och mina drömmar!

/Tony

Anonym sa...

Jag hade en dröm för några nätter sen,
Fick ett telefon samtal ifrån mitt ex pappa som fråga om jag kunde komma över för hans dotter (min bäste vän) mådde dåligt och vägrat komma upp sen dagen innan då hon gjort slut med sin pojkvän, som hade höjt rösten på henne för första gången under deras två åriga förhållande, när hon gjort slut hade han tydligen sagt något som fick henne att krypa in i ett "skal". Jag säger till hennes far att jag kommer om någon möter mig vid tåget. När jag hoppas av tåget står mitt ex, hennes bror där och möter mig, han frågar vad jag och hans syster pratat om när vi träffats och jag sa att vi iprincip inte pratad eom honom så han behövde inte oroa sig om det. När jag kommer dit följer hela hennes familj efter mig fram till dörren till hennes rum. Jag går in och där ligger hon med rödgråtna ögon. Jag sätter mig i sängen och hon lägger sin kudde i mitt knä och huvudet på kudden, men säger inte ett ord.Jag sitter och smeker hennes hår och bara finns där, vi säger inget till varann på flera timmar, sedan berättar hon vad som hänt (men jag kunde inte höra det i min dröm var som ett tyst mummel). Efter ett tag går vi upp och där är hennes småbröder, vi gör te och mackor åt henne och oss. Efter ett tag går jag på toa och när jag kommer tillbaka är hon borta, hennes småbröder är där och säger att mitt ex, hennes storebror sagt något som fick henne att börja gråta och bli arg. Dom sa även att hon hälsa mig att hon va utanför ytter dörren och att jag skulle komma ut. Sedan vakna jag. Undrar om ni kan tyda denna dröm./josefin8931@hotmail.com

Anonym sa...

Haft ytterliggare en dröm några nätter i sträck nu.

Nämligen att jag kommer hem ifrån England och på flygplatsen möter mitt ex(sedan 6mån sen) mig som i min dröm är min pojkvän igen, de första jag säger till honom är: det kommer ta ett tag innan jag kan lita på dig, och du måste lovar mig att aldrig såra mig igen och alltid finnas där för mig som jag funnits för dig.

vad betyder denna och drömmen om min vän?
// Josefin