lördag 18 oktober 2008

Sillens dröm

Hej! Jag hade en obehaglig dröm häromnatten och jag skulle väldigt gärna vilja få den tolkad. Det var så här att jag var i Thailand med två kompisar. Vi var på stranden och de satt och solade i sina solstolar, jag försökte fånga vågorna med mina solglasögon på nåt sätt. Jag minns att de skrattade belåtet (som en mamma-pappa-relation till ett busigt barn). Helt plötsligt åkte vattnet tillbaka jättelångt ut och jag tänkte att det nu då skulle komma en jättestor våg, så jag stod där beredd med mina solglasögon för att hinna fånga vågen men...

Det var ingen våg som kom, det var en enorm mörkgrå tornado. Jag märkte hur jag sakta sögs bakåt. Jag förstod att jag skulle dö så jag kände desperation över att jag måste säga något, varpå jag säger "Jag älskar er!" men de bara kollade undrande på mej. Sen skrek jag gång på gång, mer och mer desperat "JAG ÄLSKAR ER!!" men de hörde mej inte. Det sista jag såg var deras undrande ansikten, sen vaknade jag tvärt med en obehaglig känsla i hela kroppen.

Bakgrundsfakta: Kompis 1 har haft känslor för kompis 2. Jag är jättebra kompis med kompis 1, men har ändå hånglat med kompis 2 och har nyligen råkat säga att jag är kär i denne när jag var onykter. Vet dock inte om det stämmer eller om det här är nödvändig information över huvudtaget.

Jag skulle vara väldigt tacksam för svar! Från Sillen
Hej Sillen!


Hmm, det känns lite som nyckeln till tolkningen av din dröm ligger i de bakgrundsfakta du gav. Kan det vara så att du helt enkelt är lite orolig för konsekvenserna av din kärleksbekännelse för kompis 2. Vatten står traditionellt för känslor, och vågor kan vara känsloyttringar. Du har tagit av dig solgasögonen (här kan det tolkas som ditt emotionella skydd) och leker med dem i vattnet. Du har alltså tagit en emotionell risk och blottat dig genom att berätta om dina känslor för kompis 2. Istället för en skön liten våg (trevlig konsekvens) som du kan leka med kommer det en tornado (stor och jobbig konsekvens) som hotar att förgöra dig. Du är helt enklet lite orolig över hur kompis 1 ska reagera på det och hur de gemensamt ska ställa sig till det och hur det kommer påverka vänskapen mellan er tre? Samtidigt mitt i allt den här oron kommer insikten att du inte vill förlora någon av dem och du försöker ropa att du älskar dem… Tror du inte att det är så enkelt?

/SoulEvolver

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Har under flera års tid haft en återkommande dröm. Den är nästan identisk var gång o det känns som jag drömt nästan samma dröm.

Jag befinner mig i ett vackert stort o gammalt hus med en massa rum. Huset är mitt drömhus!

Jag går runt, är lycklig o hittar var gång nya rum i huset som jag glömt att de fanns. Blir alltid lika överraskad över att finna dessa oupptäckta rum o planerar sedan över hur jag ska använda dem.

Huset ser nästan alltid ut på samma sätt. Mitt drömhus, ett gammalt gediget hus med kakelugnar, öppnar spisar o med en massa rum.

När jag sedan vaknar fr drömmen har jag alltid en lyckokänsla i kroppen...


Den här drömmen har jag haft i säkert 10 års tid, från o till...

Anonym sa...

Jag har haft en väldigt obehaglig dröm som jag behöver hjälp med men ska kanske ta med bakgrundsfakta.

För några år sen, minns inte riktigt, var jag hos tandläkaren. När denne gjorde något annat passade jag på att titta lite i min journal som fanns uppe på datorskärmen. Skummar igenom förbi alla lagningar till texten " Flickan vet inte om att hon är sjuk och föräldrarna har inte berättat". Jag frågar dem om det och de blir lika förvånade som jag.

Drömmen. Jag är hemma och frågar mamma och pappa om journalen. Mamma suckar djupt och tittar sådär på pappa som bara föräldrar kan och så ser jag att hon samlar mod och kraft för att prata. Hon säger : Du har Alzheimer, vi har inte velat berätta det förut men nu eftersom att du frågar så måste jag vara ärlig och svara. Jag blir alldeles bestört och frågar hur länge de vetat om det så säger hon att de har vetat det sen jag va liten men att de skulle vänta tills jag var 18 innan de berättade om det.
Resten av drömmen är jag som instängd i mitt egna huvud och den ända jag tänker på är att jag har alzheimer. Tillslut vaknar jag och skriker ut frågan om jag har alzherimer varpå jag får ett nej till svar.

Hela morgonen sen kände jag en stor lättnad inom mig men ändå lite rädd för jag känner på mig att det måste vara något annat.

Vad betyder detta?

Anonym sa...

Jag har haft en drömm som jag väldigt gärna skulle vilja ha tydd.
1, Kort efter att jag gjort slut med min pojkvän Stefan (är nu tillsammans igen) så drömde jag följande: Jag gick med Stefan på en stig och helt plötsligt börjar vildsin att jaga oss och vi börjar att springa. Vi kommer ifrån de och hamnar på udden av ö. LÄgger oss ner och tittar på solnedgången. När jag börjar att öppna upp första knappen på skjortan så är det helt plötsligt en annan kille som heter Dean ( en kille jag hade det på G med, jag gjorde slut för honom)När jag sedan kysserhonm är det en annan, nämligen Nicklas (en kille som varit kär i mig 3 ggr) När vi sedan reser oss för att gå iväg så är det Stefan igen.

Bakgrundsfakta: Stefan och jag var ett par i 2 år innan jag gjorde slut för Dean. Jag var väldigt osäker och är nog det fortfarande trots att jag är tilbaka hos Stefan. Dean är en kille från England som jag har en del gemensamt med och som jag känner väldig starkt för. Nicklas är en kompis till mig som har varit är i mig under en längre tid dock vet jag inte vad han känner idag. I honom ser jag en trygghet, en kille jag kan lita på.

Tack så mycket, Nathalie

Anonym sa...

Hej. För flera nätter sen drömde jag att jag såg mig själv i spegeln hur mina tänder plötsligt ruttnade och möglade, mitt tandkött förstördes också. Jag fick panik och trodde att detta berodde på att jag slarvat med tandborstningen i drömmen, men det är väl ngt mer som ligger bakom?

Samt inatt drömde jag att jag fick ett telefonsamtal från en som inte hört av sig på över en månad men som jag väntat på och saknat. Han sa att han saknade mig, och att jag hade misstolkat allt (att han undvikit mig) men så plötsligt avbröts samtalet och jag vaknade. Hör dessa drömmar ihop? Jag brukar i övrigt inte komma ihåg mina drömmar. Tack på förhand /Natascha