tisdag 28 oktober 2008

mardröm

Mardrömmar

Det är sällan jag har mardrömmar numera men när jag har en o i perioder när jag haft sådana då drömmer jag oftast om min man!

Jag drömmer att jag blir jagad av någon, är helt skräckslagen så jag får inte ut ett ljud. Hur jag än försöker att skrika så kommer det bara ut ett svagt ljud. Jag kämpar så för att få ut ett rop om hjälp. Jag får syn på min man men han hör inte mina försök till rop, el så tittar han bara o går...
Väcks oftast då av min man (!) eftersom jag kvider o "skriker" i sömnen.

Anna

Att vara jagad är helt enkelt att känna sig utsatt, stressad och kanske till och med jagad. Att du blir jagad men inte får ett ljud över läpparna kan vara för att du är i en situation där du är ensam om din stress och utsatthet och inte vet vem du kan vända dig til eller hur du ska be om hjälp.

Din man i drömmen kan dels vara din egen manliga sida som inte agerar när han/du borde. Att du kanske borde agera mer handlingskraftigt och vara lite mer aggressiv och mera på, för när du inte är det blir du jagad och stressad. Jag förmodar att det handlar om ditt arbete, kanske är det nån som är på dig, något som gör att du känner dig ecxtra utsatt och kanske lite skrämd ibland. Då behöver man säga ifrån och bli lite förbannad, men du blir inte det. Jag tror det är dags att du säger ifrån på skarpen, ber om hjälp och litar på att saker löser sig.

Det kan även handla om att du känner att din man inte hjälper dig i en situation där han borde vara ditt stöd, men eftersom du inte kan berätta det(du kan inte skrika i drömmen)så vet han ju inte om det. Att han ibland vänder sig om och går i drömmen är kanske för att du tänker att han inte vill hjälpa dig eller för att han bara visat ointresse för situationen när du försökt nämna det.


Hoppas du blir hjälpt av det här
//Lena

Inga kommentarer: