lördag 27 september 2008

Dröm om död baby

Hejsan, vaknade precis och började febrilt googla efter någon som kan/vill tyda drömmar. Det var så jag hittade hit. Drömde nämligen en otroligt obehaglig och sorglig dröm nyss. Ursäkta om det blir hoppigt, kommer inte ihåg allt.

Drömmen:
Jag och min pojkvän får veta att vi väntar barn och blir överlyckliga. Bebisen föds och det är en flicka. Hon blir plötsligt akutsjuk på BB och massor av läkare springer överallt och är stressade och ingen vet vad det är.
Det slutar med att vår älskade dotter dör. Jag får känslan av att jag o sambon kunde påverkat det på något sätt.

Sambon blir totalt knäckt och går runt med den döda babyn i famnen och hon är helt blodig av någon anledning. Allt är stressigt och konstigt.
Sen får vi prata med en massa läkare som typ håller "förhör" med oss, bla högsta läkaren som ställer frågorna och jag kände mig sådär liten inför honom. Och jag får svara på hur min uppväxt var, om jag någonsin blivit sexuellt utnyttjad, vad jag gick för linje på gymnasiet osv. Typ gå igenom hela mitt liv. Och jag har hela tiden känslan av att min sambo får bättre betyg i deras ögon.
Jag är också rädd att det ska komma fram att jag ljugit om vissa delar för min pojkvän.

Jag vaknar av att jag gråter. Det var en sådan stark dröm! Både känslan av dottern som dog, och pojkvännen som var så ledsen
Tilläggas bör kanske att jag o pojkvännen är tillsammans på riktigt men jag har funderingar på att bryta upp. Jag har inga barn.

Skulle bli så tacksam om denna dröm kan nystas lite i då jag fortfarande mår konstigt av den.

Med vänlig hälsning
Linda.


Hej Linda!

Den här lilla babyn representerar ert förhållande. Den behöver inte representera hela relationen utan kanske bara en aspekt i den, något ni har gemensamt, något som är en frukt av er relation. Det kan t.ex. vara förtroendet er emellan, ett gemensamt projekt etc. Att barnet är av kvinnligt kön tyder kanske på att det kan handla om ett ”mjukare” område, såsom känslor, tillit, förtroende, sex etc. Av någon anledning är du rädd för att detta ska gå om intet, att du ska förlora det du och din pojkvän har. Du säger också att du får en känsla av att ni kunnat påverka det på nåt sätt. Tänk igenom om du och din pojkvän har något ni behöver bearbeta och ta er igenom på ett medvetet och bra sätt.

På något sätt tycker jag också att det kommer fram en känsla av skam och skuld och att det är du som känner den gentemot din pojkvän, och att du därför också drömmer att han verkar få bättre poäng än dig. Kan det vara så att du sänker dig själv lite grann i jämförelse med honom eftersom du har dåligt samvete för något? Även den här läkaren som frågar ut dig om allt möjligt ger mig en känsla av att det är ditt eget samvete som rannsakar dig. Det där om att du ljugit om vissa delar för din pojkvän, var det bara i drömmen eller speglar det något i verkligheten? Vad det än kan vara så önskar jag dig lycka till med det.

/SoulEvolver

4 kommentarer:

CYANESSA sa...

Hejsan,
Tusen Tack för att du tog dig tid att tyda min dröm. Det stämmer så otroligt bra det du skriver! Jag funderar som sagt på att bryta upp men är redan väldigt ensam och är väldigt rädd att jag ska förlora hans vänskap osv. Även rädd att jag ska "förlora vårdnaden" *skratt* om vår vovve (tik) som vi köpte tillsammans.

Att jag sänker mej själv och har dåligt samvete stämmer in på pricken då det är jag som vill bryta upp o kommer göra honom ledsen, det är jag som inte känner att jag räcker till osv o känner mig sämre än honom. Stämmer också att jag har dåligt samvete pga jag ljugit om vissa delar i verkligheten, eller rättare sagt inte vågat stå upp för hur jag verkligen känner.

Ja, allt du skrev stämmer fruktansvärt bra. Stort TACK för din tydning/syn på drömmen, det hjälpte mig faktiskt att börja fundera och trassla i detta :)

kram
Linda

SoulEvolver sa...

Glad om jag kunde vara till någon hjälp. Tack, Linda, för din fina och positiva feedback och lycka till med ditt beslut! Det kommer lösa sig till det bästa för du följer ditt hjärta :)

Kram

/SoulEvolver

Anonym sa...

Oj.. Mycket likt det drömmen jag hade och letade efter på google.. hittade hit och fick svaret på min egen dröm också. Tackar...

Anonym sa...

Fina kommentarer!
Utöver kommentarerna kan jag titta på min blogg