tisdag 2 september 2008

Dröm om arg pappa

Jag har drömt inatt om min far som gått bort för 4 år sen. Han kör fram till min lägenhet i en mersa cabbe visar att han e arg på min flickvänn och försvinner, sen dyker han direkt upp på min balkong och bara stirrar på mig i ett antal minuter. Efter han tittat klart går han genom köket och jag skriker " FÖRLÅT PAPPA!!" men han bryr sig inte går vidare å försvinner. jag vaknar och har en jätte rädsla. VARFÖR??? Vad betyder det???

Det handlar om ditt eget dåliga samvete här. Kan det vara så att du själv hyser aggressiva eller dolda negativa känslor inför din flickvän? Du behöver inte be varken din pappa, dig själv eller någon annan om ursäkt för de känslorna i så fall. Försök i stället att analysera varför du hyser dessa känslor. Varför har de uppkommit? Varför är du rädd för att känna dessa negativa känslor? Kanske är de berättigade, kanske inte. Men huvudsaken är att du försöker analysera lite närmare så du blir lite klokare över ditt känsloliv och att det blir tydligt för dig VAD du känner. Varför ber du din pappa om förlåtelse t.ex. - för vad? Vad är det du har dåligt samvete över, dina känslor? Skriv gärna tillbaka och ge lite feedback så kan jag kanske hjälpa dig lite mer och bolla tillbaka kring dina tankar om det här.

/SoulEvolver


Hejhej! Jag förstår om du vaknade och var rädd efter det där, men jag tror inte att det var din pappa som besökte dig från andra sidan och var arg på dig, snarare handlar det om något som du tycker att din far står för hos dig som du kanske gått emot. Fundera på om du kanske agerat på ett sätt som gått emot vad du egentligen velat göra. Kanske har det med din flickvän att göra men det behöver det inte.

Bilen han kommer i står för frihet och öppenhet, att färdas dit man vill, och att han står på din balkong och stirrar på dig betyder att han står utanför rummet(som är du, din sfär)men ändå nära. Jag tror det handlar om något utanför dig själv, d v s att du har agerat på ett sätt som inte kändes som du själv, något du inte skulle göra annars. Att bli stirrad på i drömmar är vanligt när det har med ens samvete att göra: man blir stirrad på för att vara medveten om något, för att vakna till och bli medveten om att man vet att man agerat mot ens Jag, mot ens naturlighet och personlighet. Att din döda pappa gör låter mer som en samvetsgrej, något känslomässigt som du inte vill låtsas om.

Hoppas du blir hjälpt av detta! Tilläggas bör att om ens nära och kära besöker en från andra sidan så brukar det vara på helt andra premisser, d v s att de kommer med kärlek och glädje och man vaknar lugn och rofylld efter sådana drömmar.
//Lena

2 kommentarer:

vandrarvild sa...

haha, är du inloggad samtidigt. Jag lägger in min tolkning efter din då :) kramkram

SoulEvolver sa...

Lucky guy som fick två tolkningar samtidigt ;)