onsdag 10 september 2008

Malins flyttdröm

"Hej!

Jag har en dröm som i olika tappning har återkommit under flera års tid.

Jag drömmer att jag och min familj ska flytta och nästan alltid är det till ett ställe jag redan känner till, ofta sedan jag var liten. Jag ser fram emot flytten och tycker om det nya huset, men mot slutet av drömmen kommer jag på att jag då måste lämna mitt nuvarande hus och då blir jag väldigt ledsen. Jag ser alltså fram emot det nya, men vill egentligen inte lämna det gamla.

Vad tror du om detta?

/ Malin"


Hej Malin! Jag tycker det låter som om du har ständiga förändringar, jag skulle vilja säga att det handlar om kroppen men jag tvekar ändå. Att flytta är helt enkelt att byta boning(som kroppen)eller skepnad eller ändra ett läge till ett annat. Om du haft samma dröm i flera år så är kroppen det närmaste jag tänker på, som om du t ex tänkt ändra något men sen känt saknad efter det gamla. Det är som du skriver själv; "Jag ser alltså fram emot det men vill egentligen inte lämna det gamla.".

Din dröm är inte så detaljerad, men det skulle t ex kunna handla om att vara på väg från tryggheten hos en kärlek till något nytt, eller kanske ett yrke som du känner dig hemma med. Det är hur som helst något som du inte vill släppa taget om, men eftersom drömmen återkommer kanske det ändå är dags att göra det.

//Lena

Inga kommentarer: