lördag 27 september 2008

Drömmar om avföring

Hej! För ca 2 år sedan drömde jag mycket om skit, dvs. avföring, att jag gick in på toaletter i exempelvis en skola där det finns flera toaletter i ett damrum (s.k toabås). I dessa toaletter var det jämt överfullt med avföring, även på golvet och på toasitsarna, vilket gjorde att man ibland fick stå när man skulle göra sina behov. Nu hade jag en dröm igen om att jag skulle gå på toa i såna toaletter igen, men det var inte överfullt utan det var jag som var "jättenödig" men jag fick inte ur mig något, samtidigt smög det folk på mig, vilket gjorde att jag inte kunde antar jag. Kommer ihåg att det i drömmen satt en tant utanför min toa på en stol och hade klätt ut sig med en massa granris för att jag inte skulle se henne och spionerade på mig. Vore jättesnällt om ni kunde tyda vad detta betyder, även varför jag drömde om toaletter överfyllda med avföring. Tack på förhand!!

Ann-sofie


Åh, vad myyysiga drömmar du har! Hihi. Skämt åsido, det här temat känner jag igen själv i mina egna drömmar och känner mig manad att tyda.

Dina drömmar för två år sen var ”fulla av skit”. Du kanske levde i en omgivning som var känslomässigt utlevande, eller en stressig miljö med mycket folk omkring dig? Du kanske kände att din egen röst drunknade bland andras ständiga ström av ”output”? Men du kunde ändå mitt i allt det här kaoset ändå utföra dina egna behov, d.v.s. uttrycka dig känslomässigt.

Nu drömmer du att du har svårt att få ut ”skiten”. Tänk efter vilket känslomässigt klimat du var i för två år sen och hur det skiljer sig mot hur det är idag. Kunde du uttrycka dina känslor (behagliga som obehagliga) lättare då än vad du kan göra nu? Hur är det nu? Har du börjat hämma dig själv? Befinner du dig i en mer hämmande miljö? Det verkar i alla fall som att du behöver lufta dig emotionellt. Du kanske har massor med ilska eller oro eller sorg som du förträngt men skulle behöva ta upp i det medvetna sinnet och uttrycka och göra dig av med.

Att tanten står kamouflerad där utanför och spionerar på dig tyder på att det hos dig finns ett element av skam i samband med det här som du är full av, det som du egentligen skulle behöva göra dig av med men som du inte får ut. Men det är inte så lätt för det som behöver komma ut är något som du helt enkelt inte kan visa upp så där okomplicerat rätt av bara. Du försöker dölja det för dig själv och din omgivning, men det pockar på och kommer väl göra det tills det får en naturlig ”uttömning”. Hjälp dig själv på vägen genom att inse att det inte finns några känslor som är fel. Känslor är känslor och de behöver komma ut för att vi ska kunna behålla ett spontant och direkt energiflöde.

Hoppas du blir hjälpt av detta!

/SoulEvolver

3 kommentarer:

vandrarvild sa...

Väl talat vännen, håller med helt och fullt på tydningen :)

Anonym sa...

Hej!

Jag har tidigare ofta drömt att jag har behövt gå på toaletten, men varje gång jag lyckas hitta en toalett så är den alltid fylld med vatten ända upp till kanten, eller så ligger toaletten publikt, dvs, den kan vara belägen helt öppet utan väggar. Behöver kanske tillägga att det är kissa jag behövt göra varje gång.
När jag vaknat upp så har jag alltid trott att jag behövt gå på toaletten, men det har jag inte behövt. Har ofta funderat på varför jag drömt detta, hoppas ni har någon slags tydning på detta.

/Kräftan

Freja Rico sa...

Tack för tydningen, det var intressant. Har ofta känt att när vi är många i ett rum så har jag svårt att få min röst hörd, det finns nämligen många i min familj som hörs väldigt bra, dom överröstar varandra ibland så man orkar inte prata för så måste man höja rösten en hel del vilket jag varken har lust eller ork till. Känslor har jag alltid haft svårt för att få fram, har nämligen lidit av panikångest tack vare det, har inte visat ilska mm när jag skulle behövd det, har alltid varit hämmad. Det med den kamouflerade tanten och skammen kan ha att göra med att jag börjat fundera på vem jag är, det känns inte som jag är den jag är, har alltid varit lite av en pojkflicka ända sen jag var liten och jag har aldrig känt mig kvinnlig, vad händer,jättejobbigt!