tisdag 25 september 2007

Sallies dröm

""Jag och min familj befinner oss i ett hus som en annan familj bor i. Familjen är ett äldre par med vuxna barn. Vi sitter allihop vid frukostbordet och äter i lugn å ro. Pappan i den andra familjen sitter och håller låda hela tiden. JAg sitter emot deras son som är äldre än mig och känner mig väldigt attraherad av honom. Efter frukosten går alla utom deras mamma och jag. Jag börjar duka av frukostbordet och torkar och torkar, men det är svårt att göra rent eftersom det sitter som en kletig massa på vissa delar av bordet. Så jag springer mellan diskhon och bordet, varpå mamman berömmer mig över hur duktig jag är.Plockar även in deras disk. Mamman tycker att jag lägger in besticken fint. Helt plötsligt står en annan vän som är gift med deras tredje son vid spisen och lagar mat till allihop. Så vi är tre kvinnor i köket som pratar.Helt plötsligt har alla gått och lagt sig, varpå jag smyger in till sonen som jag har en attraktion till och kysser honom på läpparna fast min man ligger i rummet brevid. Vad menas med denna dröm. Vore väldigt tacksam för ett svar. Tack på förhand/ Sallie""



OKEJ! jag vet att jag har varit plågsamt långsam med att tyda den här drömmen men jag gör ett försök nu ändå! :)


Jag tänker alltid på hus i drömmar som den egna kroppen eller de egna rummen. I ditt fall kan det handla om att du känner dig en smula splittrad, och lite gammal(dröm-familjen är äldre) vad gäller kroppen och ditt Jag. Pappan i familjen pratar hela tiden så din manliga maskulina sida är den som hörs mest i ditt liv, eller ditt splittrade Jag överröstas av det. En måltid tillsammans med den här familjen står för växande, måltider är energi och kraft och styrkehämtande och samtidigt gemenskap när ni sitter flera stycken. Att det dessutom är en tidig måltid; det är något som nyss börjat växa, något som nyss kommit i dager. Du är attraherad av sonen i familjen; ännu en maskulin del som attraherar.


Sen ändras drömmen lite, i allafall i mina ögon. Du hjälper mamman att duka av frukosten och torkar klet av bordet, saker som är svåra att torka bort, något har kletat sig fast och så är det antagligen även i ditt vanliga liv vad gäller det här växandet; du har svårt att få bort vissa fläckar, eller snarare: du käpmar väldigt hårt för att få bort fläckar som sitter i, för att andra ska tycka att du är bra och något man kan beundra och älska. jag vet inte om du är en person som är driftig och handlingskraftig, men är du verkligen det för din egen skull? Drömmen vill påpeka att du kanske anstränger dig för mycket för att andra ska tycka du är duktig, ett Duktig flicka-syndrom. Du kanske ska tänka lite på dig själv med?

Att du är attraherad av sonen i familjen; dels en slags attraktion av en del hos dig själv, men att du sen smyger in till honom på natten ser jag mer som en slags längtan efter spänning och bekraftelse. Du vet att du inte borde men du gör det ändå för du vill så gärna veta hur det känns. Det handlar inte nödvändigtvis om sex eller kärlek till en annan man utan mer att testa gränser hos sig själv, vad man vågar och klarar av och kanske vad man kan komma undan med.

Tretalet kvinnor som ni sen blir; om du minns vad de andra två kvinnorna kändes som i drömmen så kan du se på er tre som delar av dig själv, en äldre visare kvinna, en lite yngre och du själv. Tretalet har alltid varit symboliskt, som i "fadern, sonen och den helige ande", även om jag personligen säger modern, dotter och den heliga anden, eller det är som är, det som uppkommer ur det som är och det som blir.
Samtidigt kan man se på det som att om mamman i huset är en del av dig själv så berömmer du ju dig själv för att du lägger besticken fint och för att du diskar, men jag kan ändå inte komma ifrån duktig-flickasyndromet, tyvärr.

Så, mycket mer har jag inte att säga om det här nu. Kommer jag på mer saker skriver jag det i kommentaren på inlägget.
Ha en bra fredag nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I've found It positively
helpful and it has aided me out loads. I hope to give a contribution & help other users like its helped me.

Great job.

Feel free to surf to my blog post :: farrel

Anonym sa...

Hi, i feel that i noticed you visited my blog
thus i came to go back the favor?.I'm trying to find things to improve my site!I assume its good enough to make use of some of your ideas!!

Stop by my webpage; intercom

Anonym sa...

I don't even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don't know who you are but definitely you are going to
a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

Here is my webpage; philipines

Anonym sa...

Hi, I do think this is a great web site. I stumbledupon it ;) I will return yet again since I bookmarked
it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.


Feel free to visit my blog post: halong bay day trip