måndag 17 september 2007

Lenas (inte Vandrarvilds) dröm

"Jag är hemma hos ett par kompisar och hänger upp deras tvätt. Ner kommer en kvinna med långt mörkt hår. Hon säger hur länge har du varit intresserad av denna person? Några år svarar jag. Ja vi har märkt det svarar hon. Men det har aldrig hänt nåt han är väl inte intresserad då svarar jag. Jo det är han svarar hon. Det är nu du ska prata med honom svarar hon. Sen vaknade jag. Jag får tacka på förhand för era drömtydningar och hoppas på att ni kan svara på detta."

Jag antar att denna dröm är verklighetsbaserad, d.v.s. att det är en reell person som samtalet i drömmen handlar om. Det enda man med säkerhet kan säga om den här drömmen är ju i alla fall att du förmodligen fortfarande är intresserad av den här personen och att du vill ha något slags svar. I drömmen säger kvinnan att han är intresserad tillbaka, men det kan ju lika gärna vara önsketänkande från din sida. Så det är väl bara att inse att du fortfarande inte släppt den här personen och att du förmodligen inte kommer släppa det förrän du fått rätsida på det hela. Du behöver få vissa svar så att du antingen kan påbörja något med den här personen eller helt enkelt gå vidare, beroende på vad han svarar. Ta mod till dig och ta kontakt med honom, förutsatt att han är ledig och singel, förstås. Om han inte är det så tycker jag du ska släppa och gå vidare på en gång.



/SoulEvolver

7 kommentarer:

vandrarvild sa...

jag är benägen att hålla med i tolkningen, fast om man ska övertolka det kanske det är något undermedvetet; någon kom _ner_ till platsen du hängde tvätt; en källare? Det kan betyda att du är intresserad av nån även om du inte inser det riktigt, men jag tycker nog ändå du ska kontakta personen och kolla läget lite. En kvinna med mörkt hår är även det en undermedveten varelse, den som kommer med budskap eller meddelanden i drömmen, kanske lite skrämmande budskap ibland(fast mildare än vad den mörke mannen kan vara, den som många ibland misstar för ondska eller djävulen): Hon vet det du själv inte vet, även om du vet det. Saker som du inte låter komma till ytan riktigt.

Anonym sa...

Jag och min familj befinner oss i ett hus som en annan familj bor i. Familjen är ett äldre par med vuxna barn. Vi sitter allihop vid frukostbordet och äter i lugn å ro. Pappan i den andra familjen sitter och håller låda hela tiden. JAg sitter emot deras son som är äldre än mig och känner mig väldigt attraherad av honom. Efter frukosten går alla utom deras mamma och jag. Jag börjar duka av frukostbordet och torkar och torkar, men det är svårt att göra rent eftersom det sitter som en kletig massa på vissa delar av bordet. Så jag springer mellan diskhon och bordet, varpå mamman berömmer mig över hur duktig jag är.
Plockar även in deras disk. Mamman tycker att jag lägger in besticken fint. Helt plötsligt står en annan vän som är gift med deras tredje son vid spisen och lagar mat till allihop. Så vi är tre kvinnor i köket som pratar.
Helt plötsligt har alla gått och lagt sig, varpå jag smyger in till sonen som jag har en attraktion till och kysser honom på läpparna fast min man ligger i rummet brevid. Vad menas med denna dröm. Vore väldigt tacksam för ett svar. Tack på förhand/ Sallie

Anonym sa...

Hej...
Jag har nu flera nätter sedan jag kom hem från min hemort i norrland drömt att jag ser mord och hur dem går till...även den som utgör dådet. Detta har som sagt pågått sedan jag återvände hit till min studieort...och jag vaknar varje natt. Inte rädd men jag upplever det hela väldigt obehagligt. Jag har hittills inte fått något svar på varför jag drömmer som jag gör..
Förhoppningsvis kan ni svara...

Tack på förhand/ www.pensivestune.blogg.se

Anonym sa...

Vet inte hur man skickar in sin dröm men testar, så här kommer den.

Det är så att denna dröm har kommit och gått enda sedan jag var liten ca6år är idag 23år.
Drömmen:
jag går på en stig som leder till ett torp, ser övergivet och förfallet ut. När jag kommer fram och går in slår en stark lukt emot mig, när jag tänker vända mig om för att gå så springer en katt i torpet och jag går efter den. Den går från ena rummet rum till de andra. Verkar som rummen ligger som en cirkel i huset.. I varje rum så finns någon ur min familj mördad..Kallblodigt och brutalt. Det är skymming ute och det står ljus tända på golvet i alla rum.

Eftersom att jag haft drömmen så pass länge så börjar det bli riktigt obehagligt och jag har svårt att sova. Kommer den upp så somnar jag inte gärna om igen utan sitter då vaken. Så är hemst tackam för svar då denna plågar mig.

SoulEvolver sa...

Fråga till anonym: Får jag fråga om du ser samma mord om och om igen, eller om det är olika, och om det är någon du känner som utför mordet? Är det någon du känner som blir mördad. Vill du ge lite mer detaljer så kan det nog hjälpa i en eventuell tolkning. Svårt att ha tankar om det här när det är så generellt...

vandrarvild sa...

SALLIE: jag har påbörjat en tydning av din dröm men den ligger på skrivbordet på hemmadatorn.Vi har alltså INTE dissat dig, håll ut!

Anonym sa...

Wonderful goods from you, man. I've have in mind your stuff prior to and you're simply too magnificent.

I really like what you've acquired here, certainly like what you are saying and the way through which you are saying it. You are making it entertaining and you continue to care for to stay it smart. I can't wait to read much more from you.
That is really a great website.

my web site :: raggae