fredag 21 november 2008

Anonyms drömmar, nr 2 och 3

Helt fantastiskt svar! Tack så mycket. Jag har även drömt om att jag sitter i ett flygplan, längst bak. Jag har ett tomt säte bredvid mig.. Helt plötsligt kommer "han" och säger hej. Han sätter sig och spänner fast sig på sätet bredvid mig. Plötsligt börjar planet skaka, slå volter och få fruktansvärda luftgröpper. Jag skriker för full hals "vi kommer dö! vi kommer dö!" Av honom får jag svaret "Nej, det är lugnt. Piloten gillar att göra såhär" - "VI KOMMER DÖ!" - "Nej det är lugnt, piloten tycker det är skoj" Jag ligger helt paralyserad mot hans bröstkorg och han är helt lugn, då jag är säker på att vi kommer dö. Utanför flygplansfönstret är det världens kaos men han är lugn och helt övertygad om att det bara är nonsens. Tillslut störtar vi, han säger "Oj, det var visst på riktigt" sen går vi ut ur flygplanet(oskadda) hand i hand, vart vet jag inte.

I min tredje dröm, drömde jag om att jag födde ett barn. Jag och han var i samma stad och på gatorna var det festival och sommar. Jag kommer till ett hus och får reda på att han finns på övervåningen. Jag har mitt barn/bebis med mig. På övervåningen möter jag honom. Vi hälsar och jag ger barnet till honom. Men barnet ser inte ut som en vanlig bäbis längre utan bara en klump lera/deg av något slag, men jag vet ju att det är mitt barn. Han tar emot det och börjar knäcka nacken, vrida det åt alla möjliga håll och skratta(ovetande om att det är ett barn). Jag blir förskräckt och skriker att han ska sluta och att det är mitt barn som jag fött. Han får en chock och blir helt plötsligt jätte arg och slänger barnet på mig. Han skäller ut mig och skriker att han inte vill ha något med mig att göra och att "nu är det hejdå!" Han går och sätter sig i ett datarum, ignorerar mig när jag försöker förklara, fast det inte finns något att förklara då han skadade bäbisen.
Jag har verkligen kämpat med dom här drömmarna och jag skulle göra mycket för att veta vad de betyder mer ingående, jag är rätt förvirrad.


Ja, jätteintressanta drömmar det här du… :) Det jag kan se är att de berör teman som tillit, förtroende, respekt, självbestämmanderätt eller snarare din upplevda brist på dem.

Jag kanske inte behöver gå in på drömmarna i detalj, de är ju rätt tydliga tycker jag. Det här med att ni överlever en katastrof tillsammans verkar ju vara lite av en önskedröm kanske? Men återigen så handlar det om att han inte lyssnar på DIG utan är på sin egen lilla drömtripp.

Den tredje drömmen med bäbisen handlar om att du upplever att han inte respekterar dina tankar, idéer och åsikter. Han behandlar din bäbis (något du själv skapat) utan känsla och respekt, ja till och med våldsamt, och då du faktiskt med all rätt blir arg och säger ifrån är det du som blir utmålad som skurk och utestängd. Du tar till och med på dig skulden och känner dig tvungen att förklara, när det egentligen är han som har allt att förklara. Du har verkligen gett ifrån dig din makt till den här mannen.

I både första (inlägget innan detta), andra och tredje drömmen behandlar han dig respektlöst och nonchalant och dina drömmar är speglingar av vad du faktiskt vet och vad du egentligen tycker om den här killen, glasklart för mig iaf. Men det är som bekant svårt att se klart när man är förblindad av romantiska känslor…

Dina drömmar formligen skriker ut att du faktiskt inte har något förtroende för den här killen, att du känner dig dåligt behandlad osv. Men du verkar inte kunna acceptera det rent förnuftsmässigt, det är därför drömmarna återkommer för att peka ut det här för dig.

Det handlar till syvende och sist om ifall du ska respektera och lyssna på dig själv och din egen intuition eller om du ska fortsätta ignorera det du vet innerst inne.

/SoulEvolver

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,

Jag drömde inatt om att jag hittade en spindel i sängen som jag bad min bror ta bort. Han tar bort men kommer sedan igen i mitt rum igen med en orange stor skål och föser ner något från min hylla. Detta visar sig vara en stor spindel till. Medan han jagar denna i rummet så poppar det bara upp fler och fler spindlar överallt. Till slut är vi båda omringade av dem och min bror försöker att fånga dem. Jag kan tillochmed minnas spindelns form om det kan ha något betydelse. Det påminner om de spindlar man hittar ute, stora, höga, tunna ben och en ganska kraftig kropp. Det sista jag minns i drömmen är att jag sitter på sängen (har gjort det hela tiden) Och studsar lite bara för att de inte ska komma i närheten av mig. Sedan vaknar jag och kan inte somna om.

Jag är extremt rädd för spindlar i verkligheten, kvittar storlek.

Tack!

vandrarvild sa...

Förra sommaren satt jag på utomhusteater och hade hela tiden spindlar som kröp upp på mig. jag satt inte där så länge med andra ord... Spindlar tillhör inte nått favoritobjekt för mig hellre. Men vi ger oss på att tyda din dröm så snart vi bara kan!

//Lena