måndag 4 juni 2007

Dröm om maskulin väninna

Inskickad av Anonym:

”Inatt drömde jag att jag var kompis med en tjej, och vi hade känt varandra jättelänge. Hon hade en familj med en massa bröder och hon var en av de yngre syskonen. Vi var nära varandra men en dag så märkte jag att hon hade en kuk, en ganska stor stenhård kuk. Ingen hade ifrågasatt det när hon föddes för hon var väldigt kvinnlig och jag började, i drömmen, fundera på om hon kanske var en man ändå. Men hon kändes inte som en man, det var bara kuken som gjorde henne till en inte-kvinna. så jag undrade varför ingen u familjen hade kommit på att hon nog var en man ändå. Sen började vi ha lite sex, typ att jag sög på hennes bröst men då lossnade hennes bröstvårta och blev som en rund hudflärp som hennes lillebror(som bara var där mitt i allt) tyckte jag skulle ha i munnen och suga på den med lite in och utrörelser. sen minns jag inte mer men jag vaknade och undrade om jag var lesbisk eller nåt fast det handlar om nått helt annat skulle jag tro, som drömmar ofta gör. Det här är föresten bland det konstigaste jag har drömt på väldigt länge!”


Ah, en kvinna med stake! Det är ju inte fy skam! ;)

Jag är ju sådan att jag tror att de flesta drömmar med sådana fragmentariska sexuella inslag kan tolkas på andra sätt än just sexuellt. Det är ju skillnad om man drömmer att man har jätteskönt sex med någon rakt upp och ner, då är det liksom inte mer med det kanske. Men det här verkar ju handla om nåt annat.

Är väninnan någon du känner i verkligheten eller var det bara en drömväninna? Det verkar ju i alla fall handla om en kvinna med någon sorts manlig egenskap som du inte hade väntat dig att hon skulle ha. Har någon i din närhet kanske överraskat dig med att uppvisa något som du inte alls hade väntat dig av henne? Det kan ju också handla om dig själv; att du upptäckt något manligt hos dig själv. Du kan ju själv fundera på vilka värden du lägger i ordet manlig och maskulin. Definiera vad du tycker är manligt och maskulint hos en kvinna. Det här med att hon hade en massa bröder verkar ju också handa om manlighet på ett eller annat vis. Det kanske betyder att hon/du har fler typiskt maskulina resurser att tillgå (mer än kuken då).

Att du suger på bröstvårtan tycker jag låter som att du får någon sorts näring av den här personen. Och att bröstvårtan sen lossnar kanske tyder på att den här näringen inte är beroende av henne utan att du kan få den ändå, liksom. Och det var ju bra att lillebrorsan var där och instruerade dig, haha. Nja, jag vet faktiskt inte om jag har något mer att tillföra på den här. Den var lite klurig tycker jag…

/SoulEvolver

1 kommentar:

vandrarvild sa...

En annan kvinna i en dröm kan vara en själv, en sida av en själv. Kanske en mer maskulin sida du inte är medveten om, som S påpekar i inlägget? Traditionellt ska det maskulina stå för handlingskraft och styrka. En sida nära dig som du upptäckt var starkare och mer kraftfull än du tidigare trott; den stenhårda kuken (haha, vilka träffar vi kommer få på den här bloggen bara för de tre orden!) står för bördighet och fertilitet och styrka. Bröstvårtan tyder på att du får näring från kvinn-mannen, en slags jämvikt där, ett slags yin och yang där det svarta har en vit prick i sig för att visa att det ena inte kan existera utan det andra, och det vita har en svart prick i sig av samma anledning.

men som sagt, tydningen är nog inte så krånglig egentligen, det handlar om ngt du får kraft av. den sexuella energin i drömmen har med intimitet och styrka att göra.

och nu har jag skrivit styrka så många gånger att jag inte ska skriva mer här, haha.