lördag 15 maj 2010

Amandas drömmar

Hej, jag har två drömmar som jag skulle vilja veta vad dom kan betyda.

Dröm 1
Jag drömde ett antal gånger att jag springer bort mot tågspåret som ligger i närheten av där jag bor. Jag hoppar över trästaketet, som sitter runt spåret och när jag kommit över slutar drömmen.

Dröm 2
En annan dröm jag har haft är att en flicka/ung kvinna med rött, långt, lockigt hår med en bestämd röst om och om igen säger:
- Kom då? Men Amanda, kom då!

Efter varje gång tjejen sagt "Kom då!" så vaknade jag och var vaken i ett par sekunder. (Eller drömde jag kanske att jag vaknade?)
Aja, efter att jag hade "vaknat" somnade jag iallafall om, och hennes "tjat" fortsatte..

Bakgrunden bakom flickan var iallafall dimmigt vit.
Det enda jag fick se av flickan var hennes fötter och smalben halvvägs upp till knäna. Jag såg även att hon var klädd i en beige klänning.
Det var som ihopklippta bilder av någon som ville mig något.

Denna dröm drömde jag endast 1-2 gånger, men det var faktiskt ganska obehagligt..
Hej!
Dröm 1 låter som om du vill fly från någonting. Jagas du av någon eller något i drömmen? Tåg och tågspår/räls förknippas med resande och att ta sig vidare, och eftersom du springer tar jag det som att du vill fly och ta dig vidare från någonting. Hände det någonting speciellt dagen eller dagarna innan du drömde detta? I slutet av mars?

Dröm 2 kan jag förstå känns obehaglig. Står hon nära dig när hon kallar på dig känns det så klart så. Jag tycker du ska fundera på om hon rent utseendemässigt står för någonting, tycker du att rött hår är vackert eller har du någon gammal mobbare som hade rött hår?
Att någon kallar på en i en dröm kan tyda på att det är någonting du känner att du ska göra, men om hon är obehaglig är det snarare så att du ska måste fundera på om du kanske är på väg att göra någonting som du egentligen inte vill.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag befinner mig i ett rum i ett hus jag inte varit i förut - möjligen är det i mitt barndomshem. I rummet finns först en dubbelsäng, där jag ska sova och senare visar det sig finnas en stor säng (bäddsoffa?) till där någon annan ska sova. När jag ska lägga mig hittar jag en spindel i påslakanet, som jag tror är död, men jag är lite osäker. Den har långa rödaktiga ben och jag funderar på om jag ska våga ta tag och lyfta bort den, när jag ser en högst levande fet husspindel i sängen under täcket som jag lyft på. Jag blir spänd och stressad - gillar inte spindlar men försöker hantera min rädsla...

Lite senare i drömmen (minns inte om det hände något emellan) så ligger det en äldre dam jag inte känner i sängen. Jag förstår det som att hon bor i huset. Hon berättar saker om sitt liv, som jag inte minns, och ber oss (plötsligt är vi fler i rummet, möjligen är det min fästman som dykt upp) om hjälp att ta bort en hand i trä som någon monterat i tröskeln till rummet. Jag får obehagskänslor av handen - den är stor, välskulpterad och har en bit grön tröja som försvinner in i tröskeln. Jag uppfattar det som att kvinnan i sängen ser handen som ett practical joke som hon vill bli av med inför försäljningen av sitt hus och att hon är lite hjälplös. Här tar drömmen slut. Har ni nån idé om vad detta kan betyda? / Helena