lördag 15 maj 2010

dröm om sitt ex

Hej! Jag har en återkommande dröm, den kan ibland vara flera nätter i rad och plötsligt vara borta i några månader för att sedan komma och störa igen.

I drömmen är jag alltid med ett ex från 2 år tillbaka. Han är alltid väldigt snäll och trevlig och vi kommer alltid överens och tom blir tillsammans igen.
Drömmen stör mig, för jag har inga känslor för honom idag men blir väldigt förvirrad av att drömma såhär. Vad betyder det?

Hej hej.

Att drömma om sina ex betyder för det mesta inte alls att man har känslor kvar för personen i fråga, även om man kanske frågar sig själv det när man vaknar :) Istället ska du fundera på vad den här personen har för egenskaper eller attribut som du kanske känner en kärlekslös beundran för så här efter att förhållandet tagit slut. Var han framåt eller väldigt bra på att konversera med nya människor, t ex, så är det någon av de sakerna som du nu känner att du tagit till dig, lärt dig eller börjat göra. Du skulle kunna börja skriva dagbok och sedan, när drömmarna kommer tillbaka igen, se om det hänt något speciellt dagen innan drömmen. Det kanske är gemensamma vänner eller en plats du har bra minnen från tillsammans med exet som på något sätt dyker upp.


3 kommentarer:

Miicha sa...

Hejsan!
Jag har drömt en natt om mitt ex som jag var tillsammans med i 4 år och vi var kompisar 3 år.
Jag drömde om att han ville ha sex med mig en sista gång och jag sa att han ville ju inte vara otrogen men det sa han att det vet hon inget om.
Hur kan det ha sig att man drömmer så?
Han har hittat en annan för kanske 2 månader sen och det ha gått väldigt snabbt fram.

MVH/ En nyfiken liten tjej.

Anonym sa...

Hej. Jag drömmer ofta att mitt ex kommer o berättar att hon inte har det bra med den nya killen..vad kan det betyda?

Anonym sa...

Jag drömde att mitt ex ville ha mig till baka och att han inte klarar sig utan mig. Vad kan det betyda?