lördag 15 maj 2010

Beckas dröm om kaniner

Becka sa...

Hej!

Jag har en dröm som har återkommit då och då under flera år.
Den kan se lite olika ut men har samma grundprincip: Jag upptäcker att jag har kvar mina kaniner som jag trott att jag inte hade. De har förökat sig och är undernärda eftersom jag glömt bort dem. Jag får otroligt dåligt samvete och mår dåligt och skyndar mig att mata dem.

Till saken hör att jag hade kaniner för flera år sedan, som jag ibland fick dåligt samvete över, för att jag inte hade tillräckligt med tid för dem. (jag vet inte om det är väsentligt för tydningen, det kanske representerar något helt annat...)

Det vore jättekul om ni tror ni kan tolka detta! Tack i alla fall! :)


Hej Becka! Om du har dåligt samvete över att du inte skötte dina kaniner så är det kanske inte så konstigt om det kommer tillbaka ibland. Djur har ju den där tilliten och oskuldsfullheten, de klarar sig inte utan oss när de lever i bur.

Det låter som om du har ett problem som du har lite dåligt samvete över att du inte skött eller tagit itu med, så att du sen drömmer att det är kaninerna igen, även om det gäller något helt annat i verkliga livet.

Antagligen är det någonting som du tycker förtjänar mer av din uppmärksamhet och kärlek, någonting som kanske har samma slags oskuldsfullhet som kaniner har, men som ändå snabbt blir ett stort problem eftersom det tycks föröka sig sådär som vi vet att kaniner kan göra; snabbt och till synes gränslöst; du vet inte riktigt vart du ska börja ta itu med det här problemet och då kickar det gamla kanin-samvetet in igen.


1 kommentar:

Miss0 - svensk tjej i Oslo sa...

Så coolt att jag fann denna blogg! Jag drömmer precis samma sak som den här tjejen som hade drömmar om sina kaniner. Sjukt :)

När jag ändå skriver så undrar jag om ni kan hjälpa mig med mina drömmar? Antingen så dyker dessa kanindrömmar upp eller så är det väldigt ofta att jag drömmer om att jag kan inte kontrollera mig bland folk, att jag är riktigt full/hög fast jag inte har druckit en droppe. Det är som hela världen snurrar för mig.. Vet ni vad det kan vara?