fredag 26 oktober 2007

Ewas dröm

För en tid sedan hade jag en märklig och fantastisk dröm som jag så gärna skulle vilja ha hjälp att tyda för att den var så levande och så stark.----------Jag stiger upp ur en säng. Är glad att något är över. Jag tittar ut mot en dörr formad som en valvbåge ljuset från rummet utanför är varmt och starkt. När jag går mot dörren upptäcker jag att jag endast är 6 centimeter lång! Jag bor precis under taket till en stor sal med stuckatur i taket och med stora höga fönster som släpper in massor av ljus. Jag ska lära mig att flyga. Min inre lärares röst peppar mig hela tiden.-Jaa, det är bra!-Precis så!-Jättebra!När jag närmar mig fönstrenatar jag tag i persiennsnörena vid varje fönster och svingar mig vidare.Jag har en jätteskön och glad känsla i hela mig. Helt plötsligt så dimper jag ner på en kläddstol. Tyget och stopningen är så gamalt att jag åker rakt igenom och står på botten av stolsitsen. Där inne silar ljuset in lite dovt, spiraler och damm runt om mig.Tittar upp och ser revan i tyget. Hoppar för att komma ut men hålet är aldeles för högt upp. Mina vackra stövlar med pärlemor klackar gjorde nog hål i tyget konstaterar jag.Då börjar min inre lärare att prata igen.- Såå, var inte rädd, det här går bra!-Gör bara precis som du gjorde när du flög där uppe. Jag fyller min kropp med känslan som jag hade när jag flög och kommer upp direkt.Nästa sekvens.Jag landar i en jadegrön plychsoffa som är glitter beströdd. Sitter där /är fortfarande lika kort/. Jag njuter av att tyget är så mjukt.-Jag är hemma!! Jätteglad i helakroppen!""


Åh, du hade en flygdröm, jag älskar flygdrömmar.
Egentligen tycker jag en tydning här är överflödig, det är helt klart en andlig dröm, en kontakt med andra sidan och dina hjälpare där, och tyget som går hål är bara en hint om att inte vara rädd för att falla och göra fel i det du nu ska företa dig utan att veta var du kommer ifrån och att du hela tiden har hjälp. Kom ihåg hur det kändes när du flög, och bär på den känslan var du än är och vad du än ska göra. Att du är kort i drömmen kanske är för att du på något sätt känner dig lite liten i allt det där stora men du får ju hjälp ändå! Och just nu(sitter på jobbet...) har jag inte boken tillgänglig där det står om jade men det är en sten som använts i tusentals år och det finns en anledning till det med. Det är en underbar sten och en vacker färg som är bunden till hjärtchackrat. Så var inte orolig över drömmen alls, lita på dig själv!

1 kommentar:

✿Ewa sa...

Tack rack tack! Känns så fint att ha fått feed back på drömmen. Håller med att det är en andlig dröm men det är så svårt att tyda/förstå en egen dröm. Jag är ju så stor del av den så jag kan inte ställa mig utanför och analysera den själv. Jag ska se om jag kan kolla upp jade i någon bok.
Tack igen!