tisdag 17 april 2007

Inatt försökte en mörk man som var släkt med mig mörda nått vitt djur han hade men som han inte såg. det gömde sig för honom men jag såg det hela tiden för hon tillhörde mig fastän jag inte ägde henne. Hon var en blandning(skiftade alltså hela tiden) mellan en kanin, en hund, en bäver, en varg, en fågel och en mård. Jag fattar inte ett skit av den drömmen faktiskt. Mörk man, nått i mig som försöker ta död på det oskuldsfulla föränderliga/eviga, och att han inte kunde se henne kanske är för att jag agerar på ett visst sätt mot mig själv, helt omedveten om att jag försäöker ta död på nått. Fan vet.

Det var något med vatten med, och sen hur land förvandlades till vatten på ett hotfullt sätt som inte var hotfullt. D v s något som är fast, en grund jag står på, kommer eller har redan ändrats till något som är mer flytande, ett flöde som jag lagt mig i. Det fattar jag. Det kan vara ändringen från arbetslösheten till att arbeta lite.

Men det där med djuret är värre. Hon gömde sig i en trästuga som var sönderslagen av mannen och jag såg henne direkt när jag öppnade dörren för hon satt under golvet vid en toaring (!) men han hade trashat stugan utan att kunna se henne. Sen pratade hon med mig med, men jag minns inte vad som sades.

Well, underligare saker har jag ju drömt. Vatten är vanligt förekommande i mina drömmar, och djur ännu vanligare. Det är alltid något med skog med.

4 kommentarer:

SoulEvolver sa...

Kanske är det ditt vardagsjag och din skepsis som med sitt undanträngande av dina eventuella mediala sidor som farit runt med det stackars oidentifierbara djuret/dina okända och outvecklade förmågor? Du vet det vi pratat om...

vandrarvild sa...

ingen omöjlighet faktiskt! bra vinkel.

Anonym sa...

Hej! På senare tiden handlar var och varannan av mina drömmar om att jag är inne i ett slott eller en stor herrgård och är jagad.

Det är inte samma dröm varje gång, utan de har lite olika handlingar. Men varje gång är det så att jag precis har upptäckt eller hittat herrgården eller slottet. Det är alltså så att det ligger på en bekant plats alldeles nära mig, men jag har aldrig lagt märke till herrgården förrän nu.

När jag har upptäckt det magnifika huset är jag alltid innuti det fast jag inte får. Jag vet inte hur jag har hamnat i det, men det är någon eller några (antagligen de som bor där) som har upptäckt mig och jagar mig. Nu blir jag rädd och panikslagen och försöker fly. Men det är inte så lätt eftersom det är så stort. Det är rum, dörrar och gångar överallt. Ibland hittar jag de mest trånga gångar som jag måste krypa igenom för att komma vidare. Samtidigt som jag är rädd är jag dock alltid så fascinerad över herrgården och dess utseende och planlösningar. Vad jag kommer ihåg slutar drömmarna innan jag hittat ut.

Jag tror jag har läst eller hört att ett slott symboliserar ens inre tankar och känslor. I så fall skulle väl den här drömmen kanske betyda att jag är förvirrad känlomässigt?

Hoppas det här intresserar er och att ni kan tolka det!
/Malin

vandrarvild sa...

jag gör ett inlägg av det här helt enkelt. för bättre översikt :)