söndag 18 november 2007

Anonyms mardröm

Hej! Hade en fruktansvärd mardröm i natt. Vaknade upp med ett ryck, andades häftigt och hade en puls på 150. Jag var livrädd!! Jag drömde att det fanns en odefinierbar kraft, en ondskefull kraft, som jag visste att jag var tvungen att gå emot. Jag var inne i en lägenhet och där fanns också en liten åsna, ett gosedjur som var levande. Han var livrädd men jag tog honom i famnen. Han var så rädd så han låg och darrade. Jag gick och öppnade en dörr, och fast jag visste att bakom den dörren fanns ondskan, ville jag möta den. Jag gick genom dörren, och allt var rött. Det fanns ingen mark eller några saker, bara rött. Och en enorm känsla utav ondska som slog emot mig. Då skrek jag. Jag skrek allt jag orkade; jag är inte rädd för dig!!! Men min röst drunknade helt och hållet i ett högt ljud. Det var ingen röst, bara ett väldigt högt ljud, men jag fick känslan att "du kan inte vinna över mig". Då vaknade jag.

Hej anonym! Först måste jag ursäkta att du inte fått något svar på din dröm, vi har helt enkelt missat den. Som jag skrev i inlägget nedan: det är sällan man kollar gamla inläggs kommentarer så lägg gärna in drömmen du vill ha tolkad i något av de senaste inläggens kommentarer.

Vad gäller den här drömmen så tycker jag den verkar så uppenbar på något vis och du löser det ju så bra i drömmen själv, så det känns nästan överflödigt med en tolkning men jag skriver något om den i alla fall. Det handlar ju förstås om en känsla av något diffust hot, en odefinierad ondska. Ondskan som arketyp liksom, ansiktslös. Det är bara rött och ett högt oljud och känslan av ondska och hot är stark. Och du vet att du måste möta det och du gör det och det löser sig ju jättebra! Drömmen försöker nog säga dig att du faktiskt är urstark och har förmågan att möta och klara av precis vad som helst. Du klarar av att skydda det lilla levande åsnegosedjuret som symboliserar det skyddslösa, sårbara, det lilla och rädda i dig själv. Du är på en och samma gång sårbar och jättestark och fixar den absolut mest fruktansvärda situation man kan hamna i! Hur bra som helst! Även om drömmen var hemsk så var ju budskapet helt underbart. Du måste ha vaknat och känt dig riktigt stark efter denna dröm. Du vet var du har dig själv, du känner dina värderingar och du vågar stå upp för dem och kämpa för de delar av dig själv och andra som är sårbara. Good on you! Fortsätt kämpa och vara så där stark som du faktiskt är :)

/SoulEvolver

Inga kommentarer: