tisdag 28 augusti 2007

Kristinas dröm

"Jag är i vatten eller strax intill. Min son (6 år) badar framför mig och han kan inte simma(det kan han inte i verkligheten heller). Han dyker och har sig(det gör han jämt i vatten) och jag övervakar. Helt plötsligt drar han in andan under vattnet (vilket ,tror jag, inte skulle hända i verkligheten), och jag ser det hela tydligt. Jag ser också hans ansiktsuttryck och han ser mest förvånad ut. Konstigt nog får jag inte panik direkt, utan simmar fram till honom och drar upp honom. Jag är nära och vet att jag hinner fram innan han drunknar. Det går sakta att simma fram till honom, men inte "drömsakta", utan ungefär som i verkligheten, och jag hinner. Jag minns inte om det varit så i de tidigare varianterna också, eller om jag fått mer panik då.Kan ni hjälpa mig! Vad kan detta betyda?"




Jag tycker det verkar som att du vet att du finns där för att hjälpa honom om han skulle behöva det. Du vet att du hinner fram i tid och att du räddar livet på honom. Vatten står för flödet, liv, och han blir förvånad över att andas in vatten men du är fortfarande cool och simmar fram och agerar mamma; hjälper honom när han tar sig vatten över huvudet. Jag tycker det låter som om det har med din syn på hans självständighet att göra. Du hinner fram och är där om han skulle behöva din hjälp när han leker sig fram till slutsatser om livet, och egna synsätt.

1 kommentar:

Kristina Bergdahl sa...

Hej!
Tusen tack för drömtydningshjälpen! Din tolkning var ju ganska positiv och det var väl lite så jag själv ville se det... Att vatten betyder liv i drömsammanhang hade jag dock ingen aning om.
kramar /Kristina