måndag 31 augusti 2009

Otrohetsdrömmar

Hej. jag drömmer mycket nu för tiden och skulle vilja veta vad de drömmarna kan betyda.

jag har drömt ett x antal gånger att jag varit otrogen mot min pojkvän, med olika människor (tex en punkare, mitt ex och många fler) och sedan precis efteråt i drömmen fått insikten "shit vad har jag gjort? jag har ju pojkvän!"

Drömmarna känns så verkliga när jag vaknat.. Tacksam för drömtydning!


Hej Josefin.

Jag tror att det kan vara så att du i drömmarna bearbetar det du kanske inte riktigt vill kännas vid när du är vaken. Det är ju faktiskt så att vi i vardagen träffar andra människor och det kan väcka känslor. Kanske är det så att du förtränger dessa impulser och drömmarna påminner dig bara om dessa undertryckta emotioner. Jag tror i alla fall att du har sådan kontroll på dig själv att du i verkligheten inte kommer vakna upp i en annan mans säng utan att ha gjort ett medvetet val. Om vi bortser från otrohetstemat så handlar det om en oro att förlora omdömesförmågan, tappa kontrollen och råka göra något som kan få tråkiga konsekvenser. Helt normalt.

Hej!

Jag drömmer 1-3 gånger i veckan drömmar som har samma innehåll. Nämligen att min pojkvän är otrogen.

Det är olika tjejer varje gång och lite olika scenarion men jag vaknar varje gång och är ledsen.

Vi har varit ihop i mer än 2 år och bor ihop. Vi har det väldigt bra ihop. Han är ingen sån person som är supersocial och jag litar på honom och han är min bästa vän.

Enda gången jag vet att jag inte riktigt litar på honom lika mycket är när han har druckit, är nog för att han är mer social då.

Kan det vara så att jag drömmer detta för att jag är rädd att det ska hända eller vill drömmarna säga mej något, känns lite så när jag drömmer det så ofta.


Hej Boel!

Tror inte drömmarna försöker säga dig något i det här fallet mer än att de speglar en oro som du kanske bär på. Känner du dig inte riktigt sedd som kvinna av din pojkvän? Har ni glidit isär lite sexuellt? Det skulle kunna väcka en otillfredsställelse hos dig och en rädsla att han riktar sin sexuella uppmärksamhet på andra, vilket resulterar i de här drömmarna. Men det är bara en gissning.

Hälsningar

/SoulEvolver

1 kommentar:

Pia sa...

Hejsan!

Jag skulle behöva hjälp med 2 drömmar.
1. Jag ser min äldsta dotter med familj i en buss, en flodvåg kommer bakifrån och slår mot bussen, bakrutan krossas, deras lilla 8 tjej sugs ut och försvinner i vattenmassorna. Jag är åskådare, försöker trösta föräldrarna att det ordnar sig. KÄNNER att lilltjejen inte är död?

2. Jag befinner min på incheckningen på en flygplats, biljetten och boardingpasset hålls en bit från mig, någon viftar med dessa och försvinner?

Till saken är att 2 månader senare åkte den lilla familjen till Nya Zealand och det har hänt en massa hemska saker där, senast Tsunamivarningen, då kontaktade jag dom genast och talade om min dröm, sade att dom inte ska åka buss alla 3, kände att det var tid att göra det?

Hoppas på svar.
Pia