söndag 30 mars 2008

N's drömmar

hej! skulle bli tacksam om jag fick det här tolkat:
1. Inatt drömde jag om att jag blev dödad på alla möjliga sätt, bland annat blev jag skjuten och fick halsen avskuren, men jag dog inte. Jag vill verkligen bara dö tillslut för jag hade så ont, men det gick inte. Det var en väldigt obehaglig dröm.
2. jag har också drömt om massa mjölk som surnar. vad kan det betyda?
3. även drömt om att jag kollade i en badrumsspegel, och plötsligt blev min näsa jättestor. vad kan det innebära?
tacksam för svar!


Som kommentar till den första kommentaren av N här så handlar även den om döden och om förändring. Kanske inte en lika lätt övergång eller mindre plågsam men ändå något som man måste ta sig igenom. Är det så att du är med om saker som inte är så roliga just nu, som du helst vill slippa men ändå måste ta dig igenom? Plågsamt uppbrott från något välbekant, flytt till nytt ställe mot din vilja?

Mjölk som surnar: mjölk är färskvara. Håller du fast vid något som börjar kännas gammalt, nått du borde släppt taget om för länge sedan? livssyn, vänner, jobb?

din näsa blir jättestor när du ser dig i spegeln. Näsan är ju en rätt avslöjande del av ansiktet som _ingen_ skulle missa om den plötsligt blev stor. Jag gissar på att det är något med ditt utseende som oroat dig, du är rädd att någon ska se ditt verkliga jag. Vilket även har med något slags pinocchiosyndrom att göra; du är nervös att någon ska komma på dig som en bluff, eller se igenom dig. Kanske du t o m ljugit om något och skäms över det nu efteråt.

//Vandrarvild

Håller med Vandrarvild om Dröm numero ett som ju verkar tyda på något slags långdraget onödigt lidande. Är du i en plågsam situation som du inte kan kontrollera, något som du helst skulle vilja få slut på? Någon som gör dig känslomässigt illa?

Drömmen om surnad mjölk kan också tyda på en försämrad relation till modern, en situation som uppkommit med din mamma som fått er att surna på varandra…

Skriver också under på Vandrarvilds tolkning om näsan som växer. Det är ju en typisk bild för oärlighet eller lögn liksom. Har du samvetskval för någon liten lögn eller så?

/SoulEvolver

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har haft flera åtrekommande drömmar om glass. Jag är i en jätte stor mataffärdär dom liksom har jätte stora hyllor med glass i stora lådor. de är typ kulglas fast i jätte stora paket. Först får man smaka på glassen och jag kommer ihåg att jag smakade på nån grön som jag tyckte var jätte god. Plcoakde sen hur mcyek som helst av den glassen. sista drömmen ag drömde om glass så var den slut och jag såg några andra som köpt en hel kundvagn med den smaken. Jag går fram till dom och säger att dom får dela med sej. De gör dom sen plockar jag några andra smaker sen vaknar jag.. Aldrig drömmt om glass på de här viste förut så de skulle va skoj att veta vad de byder =)

✿Ewa sa...

Jag bara måste skriva om en dröm som jag hade i natt och det vore så kul att få den tydd av er.

Innan jag vaknade och när jag hade vaknat så visste jag att jag drömt den tre gånger förut?! Det är säker så fast jag just nu inte vet det och jag vet också där emellan dröm och vaket att de två tidigare drömmarna var efter att vi flyttat in i det hus vi nu bor i och det är för cirka 3½ år sedan.

Jag drömmer att det till vårat hus finns rum som vi inte använder. Vi har glömt bort dom. Det är massor med utrymme som vi inte tänkt på.

Så när jag kommer på att det finns och går dit så känner jag mig så glad. Vi ska rusta upp det nu för själva huset är klart.

Där finns flera stora sovrum och ett rätt stort kök som är trekantigt med två enkla spisar. För de stora fönstrena hänger tunna tunna vita gardiner jag tittar ut och ser en gata och vita hus på andra sidan vägen. Och undrar vad dom ska tänka när det alltid har varit mörkt bakom dessa gardiner...