onsdag 28 mars 2007

en första tolkning

Jag länkar helt fräckt till Englasagas blogg där jag nyss tolkade en av hennes drömmar. För att ni ska se att det inte är så farligt som det låter. Vi är inte freudianska eller penisfixerade och lär antagligen inte säga att ni är galna för att ni drömmer på ett visst sätt.

Och ni KAN ju vara anonyma!

Helena a k a hoelookingman hade en rätt rolig dröm som tyvärr blev rätt 'basic' när jag tolkat den till henne men det är värt att läsa den i hennes blogg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drömde en underlig dröm inatt. Jag hade helt plötsligt en tvillingsyster. Vi gjorde alla möjliga utmanande saker så att vi jämt gjorde illa oss och hamnade på sjukhus. Jag minns tydligast att vi hade bränt (eller liknande) sönder fötterna som bandagerades med vita skosnören (!). Men min tvillingsyster blev bättre först och fick därför helt plötsligt plocka åt sig av en massa leksaker i en affär som låg vägg i vägg med sjukhussalen där vi låg. Hon fick en rödprickig klänning med svartprickigt skärp. Och sen berättade hon att hon var lesbisk. Och hon fick min välsignelse att dejta en gemensam kompis till oss. Jag själv däremot hamnade på en badstrand med två män varav den ena var någon slags farbror (släkting) som skulle para ihop mig med en kille. Vi började vår relation, killen jag blev ihopparad med, med att ha sex på stranden. Och jag minns att jag egentligen inte ville. Och att det gjorde ont. Sen minns jag inget mer.
Hur galet är inte detta?

vandrarvild sa...

Oh, coolt! jag lovar att jag ska ta itu med den så snart jag kommer hem igen. Kanske hinner soluEvolver före med en tolkning, vi får se. Är det okej om vi lägger ut kommentaren och svaret som ett inlägg?

Anonym sa...

Hej!
Det gör du helt rätt i, att "fräckt" länka till min blogg.

Jättefina tolkningar, från er båda. Vandrarvild: nej, jag var inte full. Och tänkte bara att det var en av mina katter som haft ned ljuset. Fastän det var symboliskt. Soulevolver: tack för det fina du skrev till mig på slutet. Och jag beklagar din fars död!

Kram Emma

Anonym sa...

Det är helt okej!