torsdag 2 april 2009

Ann-Sofies dröm

Hej!

Hade sån otäck dröm om min son häromnatten. Han är 19 år och han kom till mig i drömmen och undrade vad han skulle göra med sin fot som han hade ont i, samtidigt såg han ut så som han brukar när han hållit något hemligt länge och nu kom fram med det. När jag tittade på foten såg jag först ett stort hål mitt på foten på ovansidan. När jag tittade närmare blev det större och större till slut såg man in i foten som var helt ihåligt, det fanns ingenting, det såg ut som en grotta, ljust och rosa. Blev helt chockad i drömmen. Vad betydde det tro??


Hej Ann-Sofie,

Jag tror att drömmen pekar på att du kanske känner lite oro kring din son, hur han mår och hur han uppfattar livet just nu.

Fötter symboliserar en känsla av grundtrygghet, stadig kontakt med verkligheten o.s.v. Att han har ont och har hål i foten och hållit det hemligt för dig för att inte oroa dig tyder nog på att du helt enkelt är orolig för hur din son mår rent själsligt. Hur mår hans självkänsla? Kanske du burit på den där oron kring honom utan att vilja erkänna det för dig själv på ett medvetet plan? Samtidigt svårt att veta vad man ska göra. Ska man ta upp det och prata? Hur ska man gå till väga och även om du tar upp det, kommer han vilja prata med dig om det? Jag vet hur tilltäppt och stängd man kan vara när man mår dåligt som ung… svårt att sätta ord på vad som är fel många gånger. Men det är kanske bättre att fråga och inte få något svar än inte ha frågat alls. Då har man i alla fall visat att man bryr sig och finns där den dag han själv vill prata. Det behöver ju dessutom kanske inte alls vara något allvarligt. Och sen så kan jag ju faktiskt ha helt fel också...

Ha det gott och hoppas det löser sig till det bästa.

/SoulEvolver

3 kommentarer:

Alma sa...

fick ju inte min dröm förklarad..? trots att jag skickade in den före ann-sofie? under fannys dröm inlägg fanns min kommentar

Freja Rico sa...

Hej SoulEvolver!

Tack för tydningen, det stämmer mycket bra, är för det mesta orolig för min son om hur han mår i sin själ, tuff på ytan, men anar att det egentligen är så. Har frågat honom flera gånger förut när han verkat tyst och fundersam och då har han verkat må bättre sen.

Anonym sa...

Hej jag är gravid i vecka 27, Jag har varit sjukskriven sedan vecka 17 för foglossningar, Försäkringskassan har Bråkad en massa med mig men i går godkännde dom min sjukskrivning. Men om min drömm jag hadde inatt, Jag drömmde att jag skulle få bli programledare i P3, Jag var där första dagen och det var bara skuma saker som hände, Strålkastare som lös på oss välte jag om kul, missade att prata och sätta igång låtar när det var dags, Dagen efter så kunnde jag inte ta mig ditt, kommer inte ihåg varför det var bara omöjligt, Ingen kunnde köra mig jag kunnde inte ringa och säga att jag inte kunnde komma. Jag började få världens panik att jag inte kunnd ta mig till jobbet, Men sen slog det mig i drömmen hur kunnd jag ha fått ett jobb där? Jag hadde inte sökt jobbet jag hadde inga papper på att jag jobbade där. Jag hadde sådan ångest över att jag inte kunnde ta mig ditt, sen vart det ångest över hur jag fick jobbet...
Kanske krångligt att tyda det jag har skrivit men skulle a tacksam för svar.. Mvh Ida